Bezpieczeństwo firmy – przechowywanie kopii zapasowych

By in
No comments

Bezpieczeństwo danych firmowych wymaga przestrzegania kilku zasadniczych zasad, które dotyczą w głównej mierze regularnego wykonywania kopii zapasowych danych poufnych, jak także danych pochodzących z plików tekstowych, plików graficznych, arkuszy kalkulacyjnych czy programów księgowych i rozliczeniowych. Powinno się pamiętać, że przechowywanie kopii zapasowych wykonywane jest przez firmy działające na rynku usług bezpieczeństwa informatycznego.
Jak nie utracić danych firmowych?
Podstawowa zasada bezpieczeństwa mówi o tym, aby regularnie wykonywać kopie zapasowe danych, które nie mogą być utracone, ponieważ grozi to przykrymi konsekwencjami dla funkcjonowania firmy.

Jednakże samo wykonywanie kopii to za mało, ażeby uchronić się przed utratą bardzo istotnych dla funkcjonowania firmy danych oraz informacji. Niezbędne jest jeszcze przechowywanie dysków twardych z danymi firmowymi, które powinno być realizowane przez fachowców, a więc firmy, które zapewniają w głównej mierze bezpieczny transport nośników informacji, jak też ich bezpieczne przechowywanie w sprawdzonych oraz w prawidłowy sposób zabezpieczonych lokalizacjach. Wymagane jest to, aby kopie zapasowe przechowywane były w przynajmniej dwóch różnorakich lokalizacjach, co w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo danych firmowych. Co za tym idzie, przechowywanie kopii zapasowych warto zlecić firmie, która zapewnia monitorowaną a także całodobowo chronioną lokalizację. Dodatkowo, firmy oferujące takie usługi zajmują się też w archiwizacją danych elektronicznych oraz owych w wersji tradycyjnej.

Sprawdź również informacje na stronie: przechowywanie kopii zapasowych.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz