Sprzedawanie zapachem

By in
No comments

Jeżeli już wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten śliczny zapach nie jest zastosowany po to, żeby było ci w tym sklepie przyjemnie, ale po co, byś kupił więcej. Zapachy do pomieszczeń mogą stosownie oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i bardzo często też niezrozumiałe dla wielu ludzi.

Zapach może kreować konkretne postawy , a dodatkowo działania i to w znaczącej liczbie sytuacji w sposób całkowicie nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Np aromatyzacja wnętrz kwiatami i zapachami rozluźniającymi sprawia, że człowiek w takim sklepie spędza zatemej czasu. Jeśli spędzi tam dodatkowo czasu, to znacząco wzrasta też prawdopodobieństwo, że dokona zakupu albo że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie albo nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie określone mieszanki zapachowe, aby wzbudzić dane reakcje. Właściwie każdy zapach oddziałuje na człowieka zupełnie inaczej, może rozluźniać, lub powodować chęć do działania. Może też wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne zakupić coś, czego w normalnych ustaleniach aby nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie wytworzyć w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym w ogromnym stopniu wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym konkretny cel i w bardzo wielu przypadkach łatwy do osiągnięcia.
Warto zobaczyć: dyfuzory zapachowe.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz