Filtry FAP

By in
No comments

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to całkowicie normalna sytuacja. Silniki te są tak utworzone, ażeby wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe tylko i jedynie w przypadku, kiedy w silniku zamontowany jest stosowny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym misją warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i równocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien na prawdę dużo jeździć na długich trasach, a nie zawsze tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco świetnie wypalić, a przez to osadzają się na silniku auta. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to jednak stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap oraz filtrów dpf odbywa się w trakcie jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeśli trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, wyłącznie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze kłopoty. Stąd też tak ważne jest, ażeby nabywać samochód z silnikiem diesla tylko i jedynie wówczas, kiedy najczęściej i bardzo dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas zwyczajnie nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, a dodatkowo koszty generowałyby rozmaite naprawy silnika i innych podzespołów. W takim przypadku lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Dodatkowe informacje: wypalanie fap.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz